domingo, 2 de abril de 2023

2 de abril: Día Internacional da Concienciación sobre o Autismo #chamémolopoloseunome

Se premes nesta imaxe da campaña deste ano, accedes ao álbum completo das actividades realizadas ao longo da semana para a Concienciación Sobre o Autismo #chamémolopoloseunome.


Grazas ao Departamento de Orientación, ao longo da última semana de marzo realizamos un montón de actividades para tomar conciencia sobre o autismo, para falar sobre esta condición sen tabúes, desde un enfoque positivo e coa intención de lograr avanzar cara a construción dunha sociedade máis inclusiva para todas as persoas. 

Baixo o lema deste ano #chamémolopoloseunome, preténdese desterrar falsos mitos e ideas erradas sobre o autismo e dar a coñecer a especificidade e a valía das persoas con TEA, impulsando deste modo o compromiso de toda a cidadanía nesta tarefa. Podedes ler aquí o MANIFESTO da Confederación de Autismo España.

Comezamos a semana visitando a exposición sobre o autismo que prepararon desde o Departamento de Orientación, facendo unha lectura reflexiva sobre a información dos carteis da exposición, apoiada a través de pictogramas para facelos máis accesibles.



Tamén realizamos uns obradoiros de sensibilización sobre o autismo de 3º a 6º de Primaria, grazas á visita de dúas profesionais de ASPANAES, Adriana (logopeda) e Inés (psicóloga), na que puideron reflexionar sobre o que xa coñecen ou quererían saber sobre o autismo.

Para tentar entender máis aos nenos e nenas con TEA, realizamos varias actividades como unha dinámica relacionada con distintas formas de comunicarse a través da expresión escrita ou o visionado dunha curtometraxe moi interesante que nos ensinou a entender un pouco máis como perciben o mundo as persoas con TEA e como con vontade e paciencia podemos entendernos e comunicarnos.



Para os máis peques do cole traballamos sobre o conto "Por cuatro esquinitas de nada", un conto de Jêrome Ruillier publicado pola editorial Juventud. Bibi contóunolo de marabilla, xa que ao tempo que o contaba, ía introducindo aos "redondiños" na casa grande e démonos conta de como puido conseguiu entrar "cadradiño" na casa grande.
Con ela aprendimos que todos temos cabida no mundo, e que ás persoas non as podemos cambiar, mais si podemos facer que o mundo sexa máis accesible para todos e todas.




E despois do contacontos elaboramos eses corazóns con catro pezas dun quebracabezas, que simbolizan o feito de que cada quen ten o seu lugar no mundo e que todos e todas somos igualmente valiosos.

O grupo dos Rebuldeir@s traballaron co conto "TEA", de Alejandra González, editado por Pintacola Ediciones, que ofrece unha experiencia inmersiva que nos fará empatizar coas persoas que teñen TEA. Grazas ás gafas vermellas e azuis, poden vivenciar unha dobre experiencia sobre o mesmo relato, coñecer as principais alteracións que presentan as persoas con autismo e obterán as claves que facilitan a presencia, participación e aprendizaxe destes nenos e nenas nas aulas, no recreo, no parque... xa que todos eles poden facer o mesmo que os seus compañeiros se contan cos apoios e axustes do seu entorno precisos.




Porque tomando conciencia sobre el autismo, contribuímos a facer  un mundo mellor, máis resilente e inclusivo no que todos e todas temos moito que aportar.

#chamémolopoloseunome

2 de abril: Día Internacional da Concienciación sobre o Autismo.

Ningún comentario: